Din beräknade väntetid är 10 minuter...

Telefonköer måste vara det absolut bäst för företag om de vill bli av med sina kunder. Detta reflekterade jag över nu ikväll när jag ringde till Tele2 just för att säga upp min fasta hemtelefon bredband. I början av samtalet får jag höra att min beräknade väntetid är 10 minuter. När jag hamnar i en telefonkö lägger jag alltid på ett par minuter till, för det tar alltid lite längre tid än vad de säger. Men kvällens telefonkö tog nog priset. Efter att ha suttit i vad som kändes 10 minuter tittade jag på displayen och fick en chock. Jag hade suttit i nästan en halvtimme. Mina längsta 10 minuter någonsin. Därför var jag rätt irriterad när det var min tur, men jag kände att jag orkade inte vara snäsig så jag sa inget om deras kötid. Däremot öppnar jag samtalet genom att säga: Hej, mitt namn är Angelica och jag ringer för att säga upp mitt abonnemang. Självklart ville den övertrevliga kundtjänstarbetaren veta varför jag ville säga upp. Vad det nu har med saken att göra. Jag kunde ju sagt att det beror på era långa telefonköer, men istället berättade jag att det berodde på att jag aldrig ringer på den.

Eftersom jag har ett adsl-bredband hos dem var jag tvungen att säga upp det också, något som inte kom som en nyhet. Utan, det var ju tanken att göra det också. Så från och med 6 januari kommer jag inte ha några fasta abonnemang, utan nu är det bara mobilt som gäller för mig. Något jag tror kommer spara en hel del pengar för mig. Visserligen använder jag mitt bredband mycket, minst ett par timmar varje dag. Det väger dock inte upp mitt användande av min hemtelefon. Jag ringer sällan med det, och det ringer än mer sällan på den. De få gångerna jag har ett missat samtal blir jag otroligt förvånad, varje gång. Vem har ringt till mig liksom?

Jag har alltid reagerat med en konfunderad fundering när folk säger att de inte har hemtelefon. Va, har du inte hemtelefon? Det var verkligen udda. Man skall ha en hemtelefon! Det blir ju så dyrt med bara mobil. Tänker jag efter så är det faktiskt inte så, inte idag i alla fall. Mobilpriserna har sänkts kraftigt och med mitt abonnemang ringer jag för 9 öre i minuten till alla nummer, fast som mobil. Därför är det dumt att dras med onödiga utgifter. Många bäckar små... Tanken var först att sätta över mitt fasta hemnummer till mobilen, men jag insåg att mitt pris på samtal till fasta telefoner skulle bli dyrare /minut än minutpriset jag har på mobilen. Dessutom krånglade det tydligen rätt mycket för många användare, därför var det inte svårt att göra ett val.

Fast telefonjack, nej tack!


Kommentarer
Postat av: Plupp

Jag tror att du gjorde ett klokt val =)



Kram!

2009-10-06 @ 20:57:16
URL: http://fialicious.blogg.se/
Postat av: Jessica

De gjorde du nog rätt i. Vi har inte haft hemtelefon på över ett år nu, och de e verkligen inget jag saknar.



Tänkte höra om du vill fixa i ordning min blogg sen framigenom när du har tid och lust? Alla du har gjort har ju blivit jättefina :)

Men du behöver inte, bara om du vill.



Kram

2009-10-07 @ 16:55:02
URL: http://jessicavjohnsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0